wtorek, 16 września 2014

Moja Albania część I

Witajcie
Chyba się zakochałam....
W błękicie morza jońskiego, w szerokiej, nieomal pustej plaży Borsch, w górach zdających się wpadać do morza, w ciepłych, serdecznych i uśmiechniętych ludziach. 
Taka jest moja Albania, taką ją zapamiętam, może do przyszłych wakacji.
Jechaliśmy samochodem przez Słowację, Węgry, Serbię, Macedonię ( nocowaliśmy nad jeziorem ochrydzkim)
Rano obudził nas taki bajkowy widok .
 
 


 Po pysznym śniadaniu ( min. świeży ser feta, oliwki, jajecznica z pomidorami i papryką, soczyste melony i arbuzy ) ruszyliśmy w stronę Albanii.





Po przekroczeniu granicy droga zaczyna robić się coraz bardziej kręta. Dojeżdżamy do przełęczy Llogara, która leży na wysokości około 1000 m n.p.m. Nawierzchni możemy Albańczykom tylko pozazdrościć. Samochód wspina się mozolnie po górskich, krętych serpentynach. Ja z aparatem w dłoni fotografuję jak szalona, aby uchwycić jak najwięcej. Choć droga jest wąska to na poboczach widzimy sprzedających miód, owoce i zioła. 
Kolejny zakręt i jeszcze jeden, Gabi piszczy i woła, że czuje się niczym w kolejce górskiej.


Wreszcie ukazuje się naszym oczom błękitne i lekko zamglone morze jońskie.


Kierunek- cicha i spokojna miejscowość Borsch.
Szeroka i długa plaża przy naszym hotelu jest praktycznie pusta.
Obok sklep spożywczy, stragan z owocami, kilka knajpek.
Wszystko czego nam potrzeba.






 O Albanii mówi się, że jest to kraj bunkrów i mercedesów.  Bunkrów widziałam zdecydowanie mniej niż mercedesów.


 W kolejnym poście pokażę co zwiedziłam i co przywiozłam.
                                         Pozdrawiam


14 komentarzy:

  1. Super! Piękne widoki, niemalże poczułam podmuch wiatru :-)
    Czekam dalej :-)
    Pozdrówka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie tam! Tak "dojrzewam" do wyjazdu w te strony, Czarnogóra, Macedonia, Albania....Tak dojrzewam - czekam więc na więcej zdjęć!

    OdpowiedzUsuń
  3. Och, jak pięknie:) Czekam na kolejny post niecierpliwie:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wyprawa, będzie co wspominać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. jej jak tam jest pięknie! <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieknie tam... cudowne wspomnienia! Czekam na więcej!!!
    pozdrawiam cieplutko kochana

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeju jakie widoki :)) Cos pięknego

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, zazdroszczę Ci Albanii. Wiele dobrego słyszałam. Ciekawa jestem Twoich zakupów!!! Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolor morza piękny :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czekam na kolejne posty. Fajnie by było jakbyś opisała, jak planowaliście waszą podróż :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Water Hack Burns 2 lb of Fat OVERNIGHT

    Over 160,000 women and men are losing weight with a simple and secret "water hack" to burn 1-2 lbs each night while they sleep.

    It is scientific and it works every time.

    This is how you can do it yourself:

    1) Get a drinking glass and fill it up with water half the way

    2) Now use this amazing HACK

    you'll become 1-2 lbs skinnier when you wake up!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz.